Ekonomiczny młyn DGE zawiera centralnie obrotową dwuczęściową komorę tnącą z solidną spawaną konstrukcją stalową, przy czym górne i dolne części osłony spotykają się poziomo. Dwustronne noże statora z podwójnymi ostrzami przymocowane są jako pojedyncze elementy do dolnej części obudowy, co umożliwia ich powtarzalne ostrzenie, a także ustawianie noży statora. System wyposażono w podwieszaną konstrukcję kołyskową filtra sitowego oraz w drzwi obrotowe ułatwiające dostęp do filtra sitowego.
Wirnik ma konstrukcję łopatkową i zaprojektowany został do dużych obciążeń. Zawiera płytki osłonowe noży, chroniące ostrza podczas pracy przy obróbce materiałów ściernych. Śruby mocujące noży wkręcane są w płytki mocujące w kierunku przeciwnym do wirnika.
Wszystkie noże wytwarzane są standardowo z narzędziowej stali chromowo-niklowej, jednak do obróbki szczególnie ściernych materiałów młyny DGE wyposażyć można w specjalnie zaprojektowany wirnik odporny na zużycie, wykorzystujący części stalowe odporne na zużycie oraz bardzo twardą okładzinę.
Geometria cięcia w kształcie V oferuje w odróżnieniu od innych konstrukcji wirnika wyraźne zalety, a mianowicie większą wydajność przy zużyciu energii, lepszą jakość cięcia i niższy poziom hałasu. Dzięki specjalnie zaprojektowanemu urządzeniu do ustawiania noży można je ustawiać poza maszyną, co znacząco skraca przestoje potrzebne do wymiany/ustawienia noży.
Rama fundamentowa posiada sztywną spawaną konstrukcję z przeciwdrganiowymi nóżkami gumowymi, które minimalizują drgania i hałas.
Silnik napędowy przymocowany został na szynach naciągowych, co umożliwia łatwe ustawienie napięcia paska klinowego. Zintegrowana rynna ssąca do zrzutu materiału. Specjalnie zaprojektowany lej z 3 zestawami kryz, zapobiegającymi powrotnemu wyskakiwaniu materiału.
Zintegrowane urządzenie bezpieczeństwa dobiegu zapobiega dostępowi do wirnika, aż do całkowitego zatrzymania maszyny. Włącznik bezpieczeństwa zapobiega uruchomieniu maszyny, gdy panel czołowy jest otwarty, a maszyna posiada również przyciski zatrzymania awaryjnego ulokowane na korpusie oraz na panelu sterowania.